28.11.2010

örf ne komik bir isim ya:)




ben adetleri çok severim..
toplumun yapısını,o yörenin genel özellikleri hakkında bize çok yakın bilgi veriyorlar.örneğin karadenizlilerin bir adeti vardır.aile bağları çok kuvvetlidir.
o yüzden karadeniz dışına kız vermek istemezler.
öyleki bazı ailelerde akraba evlilikleri bike gözlemlenebilir.
aslında niyetleri kızımız yakınımızda olsun bir sıkıntısı olursa elimiz yetebilsindir.
bazı yörelerde gelinin ayaklarına yakılan kınayı,damat yıkar mesela,damat değer bilsin diye..
evlerine gireken önce tuz,pirinç,ekmek girer ki evlerinin bereketi olsun diye..
hepsinin bir anlamı vardır..severim ben adetleri..
bu arada örf kelimesi hep bana komik gelmiştir, dikkat ettiyseniz kullanmadım:D
aslında takı töreni bile imece düğündür bakıldığında.
yapılan küçük bir tören sonunda, eş dost genç çiftin evlerini kurmalarına yardım etmek için para altın,ev eşyası gibi şeyler verirler.
geçen gün bir adete rastladım.ve çok hoşuma gitti..
genç çifte ayna veriliyor nikah kıyılmadan önce..ve kendilerine bakmalarını,emin olup olmadıklarını netleştirmeleri isteniyor..
günümüzde insanlar yanlış evlilikler yapıyorlar.
bu uygulama bunu önüne ne kadar geçer bilemem ama iyi bişi:)
ben sevdim..yeni adetler istiyorsanız yazılarımı takip edin ve nolursunuz aman çok aşığım hemen evleneyim deyip yanlış evlilikler yapmayın oldu mu bebişim :D

sevgiler
dila

0 okurcuk yazarcık var: