26.11.2010

"uçurtma avcısı"


süper kültür insanı bir arkadaşım vardır.çok kitap okur ve çok film izler.bana bir öneride bulundu..
e film önerisini o yapınca hemen dikkate alındı:)
evimizin altında bir dvd center olduğundan hemen kiralayıp izlemeye başladım..
nutellealı ekmeğimi ve suyumu da hazırladım..
Afgan yazar Khaled Hosseini’nin(Halit Hüseyni) aynı adlı çok satan romanından uyarlanan
“Uçurtma Avcısı-The Kite Runner”
filmin başında bir yudum su içmiştim..boğazıma taş gibi oturdu..
izlediniz mi bilmiyorum ama bundan sonrası spoiler içerir söyleyeyim..
efendim film afganistanda geçiyor.
amircan ve hasan adında iki çocuk var.amircan afgan zengininin korkak oğlu..
hasan ise bir hazar türkü.onların yanında çalışan uşaklarının oğlu.
hasan inanılmaz geniş yürekli bir çocuk..ve amircan için herşeyi yapabiliyor.
ve işte size filmden en çok etkilendiğim sahne:
kentte bir uçurtma şenliği yapılıyor ve bu iki çocuk beraber yarışıyorlar ve kazanıyorlar.
zafer uçurtmalarını düştüğü yerden almak için hasan koşuyor.
aldıktan sonra karşısına üç afgan çocuğu çıkıyor ve uçurtmayı vermesini istiyorlar.
hasan, amircana uçutmayı getireceğine dair söz verdiği için çocuklara vermiyor.
ve o üç çocuktan en hain olanı tarafından tecavüze uğruyor..bunun için tecavüze uğramayı bile göze alıyor.
ama en acısını daha sonra görüyorsunuz..
amircan o an onları izliyor ama hiç bir şey yapmıyor..esas korkak kim???
sonraki sahne..
hasanın karlar üzerine damla damla dökülen kanı ve topallaya topallaya eve dönmesi..
inanın bu sahneden sonra hiçbir şeyin önemi yok..
yutkunamadım..
sadece bunu söyleyebiliyorum..
fim boyunca gülümseyebildiğim tek sahne,düğünde dansettiklei sahneydi ama farklı bakış açıları kazanabilmek adına mutlaka okunmalı, izlenmeli..
"uçutma avcısı"

ve anladım ki nutellamın salgılattığı seratonin bile yetmiyormuş dengemi bulmak için :)


dila..

0 okurcuk yazarcık var: