13.11.2010

Ay ben bipolar olabilirim biliosun muuuuu??


Bipolar bozukluk:

Ortalama başlama yaşı 21'dir. İlk atak erkeklerde genelde mani olurken, kadınlarda depresyon olur.
Uyuşturucu ve alkol kullanımı sonrasında veya göç sonrası da gelişebilir.
Manik dönemden deporesyona geçiş ani ve trajik olabilir.Depresyona ağır anksiyete panik ataklar eşlik edebilir
Aşırı konuşma (!)( :) )eğilimi gözlenir. Kişi, olağan durumundan farklı ve belirgin bir biçimde hızlı ve sürekli konuşma eğilimindedir.
Zihinsel etkinlikler hızlanmıştır. Düşünceler ve çağrışımlar birbiri ardı sıra gelir.(facebook iletime bakılacak olursa: "benim beynim çok garip çalışıyor hakikaten :) tam fok balıklarının bıyıklarının onlara ne kadar yakıştığını düşünürken saniyesinde ingiliz anahtarının nasıl bulunduğunu düşünürken bulabiliyorum kendimi:D" 08 Kasım, 22:05 · Beğen · Yorum Yap) Kişi, çağrışımlar ve düşünceler arasında eleme yapmakta zorlanır. Bu durum "çağrışımlarda gevşeme" ve "düşüncelerde sıçrama" olarak da bilinir.
Kişi dikkatini belirli bir konu üzerinde, belirli bir süre tutmakta zorlanır. Zihinsel süreçler ve bunlara bağlı olarak konuşmalar, konudan konuya geçmekte, sıçramaktadır.
Toplumsal ilgi belirgin bir biçimde artmıştır. Kişi çok daha sosyal, çok daha girişken, çok daha atak olur. Sonuçlarını hesaplamadan, yaşamdan zevk almaya yönelik etkinliklere girişilir.
Çoğu geçici bir hevese (Facebook iletimde görüldüğü üzre "Dilara: bana acilen photoshop dersi verebilecek biri lazım!! 10 Kasım, 19:49 · Beğen · Yorum Yap") yönelenetkinliklerdir bunlar. Giyiniş biçimini birden bire köklü bir şekilde değiştirme, toplumsal kuralları zorlayan cinsel deneyimlere girişme, hesapsız para harcama(bunu açıklamaya gerek yok sanıırm), ayna karşısında uzun süre vakit geçirme gibi belirtiler kendini gösterir.
Uyku gereksinimi düşer(hakkat uyuyamıyorum ben bak saat kaç hala ayaktayım), günlerce uyumadan yaşarlar. Buna rağmen kendilerini iyi hissederler, hastalığın en önemli belitisi de budur ve sonuç itibari ile bir döngü yaşanır.
Aşırı ve abartılı bir özgüven görülür. Kişi kendini, her şeye gücü yeten, her sorunu çözebilecek, giriştiği her işin üstesinden rahatlıkla gelebilecek bir durumda algılar.(ama öyle)(öyle değil mi yoksa)
Hastada sanrı ve varsanrı, ani saldırganlık ve ani hakaret gözlemlenebilir.
Hastalar genelde uzun yıllar depresif bozukluk teşhisleri alabilir teşhis için hasta yakınlarını dinlemek daha dogrudur (ay anne bişi söleeee)keza hasta kendi gerçek durumunun farkında olmayabilir ya da tersi hasta olarak tanımlanmamak korkusuyla hastalığını saklama ya da hekimi yanıltmaya çalışabilir.
Hobilerine ve kabiliyetlerine bağlı olarak manik dönemde fazlasıyla üretken olur (http://lallarallalla.blogspot.com/)
Cinsel istek artışı
En çok uyan da:Manik ataklar sırasında kişi, son derece yaşam dolu, neşeli, canlı, mutluluktan uçan bir insan görünümü verir.

biri bana söyeleyebilir mi bipolar mıyım neyim yaaaaaaaaaaaaaaaaaa:/

5 okurcuk yazarcık var:

xLarge dedi ki...

amman diim, evlerden ırak olsun...

dilallalla:) dedi ki...

olsun ama oldum galiba ben bundan:)

E.. dedi ki...

Bipolarlığın tanımı o kadar basittir ki. Tanımı okuyan insanların büyük çoğunluğu ilk anda "aa ben bipolarmışım" derler. fakat bu insanlar bu şekilde doktora gittiklerinde doktor tarafından bipolar teşhisi konmaz. Zaten genelde bipolar teşhisi konulan hastalar doktora kendileri gitmezler, bir mani ya da hipomani atağından sonra doktora "götürülürler".

dilallalla:) dedi ki...

açıklama için çok teşekkür ederek satırlarıma başlıyorum:)
"Bipolarlığın tanımı o kadar basittir ki. Tanımı okuyan insanların büyük çoğunluğu ilk anda "aa ben bipolarmışım" derler." evet evet işte o benim :)
ama bu açıklamadan sonra anlıyorum ki,bipolar değilmişim..
"yani artık mutlu olmak için bir sebebim daha var:)"diyerek bitiriyorum ve anlam bütünlüğü de oluşturmuş oluyorum yorumumda sanırım..
olmuş bu bir okuyalım bakalım:)
evet olmuş:)

özge dedi ki...

bi polar hastalarının kanlarında lityum seviyeleri düşük olur kesin sonuç için ölçtürmenizi öneririm ;)