22.12.2010

ay tutulması gören masum teyze:)

Uvvvvv beybi birileri 21 aralık mı dedi??
Hemmen açıklık getireyim :Her gün birbirinden farklı olsa da bugünü diğerlerinden farklı kılan çok önemli bir özellik daha var tabiki ama 21 Aralık, Kuzey Yarımküre için en uzun gecenin yaşandığı gün.21 aralıkta güneş ışınları Kuzey Yarım küre'ye en eğik açılarla geliyor.Kış mevsiminin başlangıcı olarak kabul edilen 21 Aralık'ta gündüz süresinin uzunluğu güneye gidildikçe artıyor..
21 aralık baya uzun süren bir geceydi benim için de ..Yok sinir yapacakmış,işler ters gidecekmiş ama bana bişi olmadı nedense,olsaydı ne güzel ekşın olurdu ama işte napalım bu sefer böyle olsun :) Kısmet bir dahaki ay tutulmasına demeyeceğim ,Ay yok artık :)
Bana bir şey olmadı ama tabiki bir sürü olaylar oldu torak hareketlendi düşünün..Ben fazla umarsız da olabilirim, mümkün tabi..Önümüzdeki bu altı ay çok çok etkileneceğimiz yönünde söylentiler var..Daha derin araştırma isteyenler yorum bıraksın beybiler..Araştırmacı gazeteci Dilala çıkarsın gerçekleri gün yüzüne :))
Bu arada ay tutulmasının tüm evreleri sadece Kuzey Amerika, Grönland, İzlanda ve Küçük Köprücüklü köyünden izlenebildi.
Ay tutulması her zaman oluyor ama 456 yıl sonra gün dönümüne denk geldi be,siz hala uyuyun :))
Fotoğraf altta :))
Çok önemli not : "456 yıl sonra ay tutulması oldu be,siz hala uyuyun :))"yazmıştım ama bunu hemen canım dostum sayesinde düzelttim ben : )) eee her başarılı bloggerın arkasında süper dostları vardır :))) thanks beybi:)

3 okurcuk yazarcık var:

cpn dedi ki...

aslında ay tutulması çok sık görülen bi olay ancak 456 yıl sonra ilk kez 21 Aralık a yani gündönümüne denk geldi :) yani ay tutulması sırasında ay kızıllara bürünmüş bir hal aldı beybi :)) çapın polatlı'dan bildirdi :D

banabirbloglazım dedi ki...

o değil de ben bu onemlı olayı beklerken sızdım kaldım. Halbuki erkenden uyumus uykumu almıstım uyanıp uf ne uzun gece falan diye yorumlar patlatmıstım; hem havadaki bulutlardan goremezdım belki bilmıyorum ızleyen oldu mu?acıkcası ben cok fena etkılenırım ozellıkle dolunayda. cıddıyım cok gergın ve sınırlı olurum malesef.

dilallalla:) dedi ki...

@çapınım bende diorum bir hata var bunda :) süpersin dostum ben düzelttim hatamı ehe :))))thanks :)

@pinarım beni pek etkilemedi hatta aşırı bir sakinlik ve tembellik çöktü üstüme sen kurtkadın mısın yoksa beybi :)))